Nimi: Minamoto no Saburou
Laji: Kami. Saburou ei kuitenkaan ole mikään esi-isien henki, saati itse Amaterasu, vaan hieman abstraktimpi kami. [kts. muuta]
Sukupuoli: mies
Ikä: ? Ulkoisesti neljänkymmenen paikkeilla, mutta todella hyvin säilyneenä.
Ammatti: Guji, eli Osushinin shintotemppelin ylipappi
Ulkonäkö: Miehen kasvojenmuoto on melko siro, korkeat poskipäät ja täyteläiset huulet eivät luo ainakaan vaikutelmaa karaistuneesta soturista. Sammalenvihreät silmät ovat kissamaisen kapeat, usein vain puoliksi raollaan, kuin Saburou olisi jatkuvasti uneliaalla tai mietteliäällä tuulella. Ehkä juuri silmänsä tekevät olemuksestaan salamyhkäisen, kuin hän tietäisi enemmän kuin antaa olettaa. Miehen hiukset ovat pitkät, helmenvalkoiset ja usein hän kokoaa ne siististi ylös löyhälle nutturalle, pois tieltä.
Vartaloltaan Saburou on solakka, oikeastaan aika hyvässäkin kunnossa. Hän on japanilaiseksi hämmentävän pitkä, suunnilleen 175 cm tai aavistuksen päälle. Hänet näkee yleensä shintopapille asianmukaisissa vaatteissa.
Pituutensa ja vaaleiden hiustensa takia hän erottuu helposti massasta, tehden miehestä ehkä hieman pelottavankin näyn tavallisen kansan silmissä, mutta mikä sopisikaan paremmin ylipapille?
Kuva1 Kuva2Luonne: Saburousta on vaikea saada selvää. Hän on arvoituksellinen ja mystinen hahmo, joka mieluummin katselee sivusta kun osallistuu tapahtumiin aktiivisesti. Sen takia häntä on myös todella vaikea provosoida, sillä mies ei tunnut loukkaantuvan tai hermostuvan sitten millään, mutta mikäli joku päättää esimerkiksi hyökätä hänen kimppuunsa, kyllä Saburou osaa puolustautua, pyrkien tosin yleensä lopettamaan konfliktin alkuunsa, ellei se sitten palvele hänen syvempiä tarkoitusperiään. Juuri suunnittelu on Saburoun suurin hupi. Hän punoo juoniaan oman päänsä sisällä, ohjaten asioita hellästi oikeaan suuntaan, hykerrellen tyytyväisenä itsekseen, kun kaikki menee juuri kuten hän on tahtonutkin. Miehen perimmäisiä päämääriä ei tiedä kukaan, ei välttämättä edes mies itse.
Saburou osaa olla hyvinkin miellyttävä niin halutessaan, saaden ihmiset luottamaan itseensä ja uskomaan, ettei niin rehdillä ja rehellisellä miehellä voisi todellakaan olla mitään taka-ajatuksia.
Hänellä on silmää taiteelle ja kaikelle kauniille, eikä olisi ensimmäinen kerta, kun hänen pehmeä, kehräävä äänensä on houkutellut varomattomia luokseen.
Menneisyys: Miehen varhaismenneisyydestä ei ole oikeastaan mitään tietoa. Hän on ollut temppelin johtajana jo monta vuotta, eikä kukaan tunnu oikein edes muistavan, kuka johti temppeliä ennen Saburouta. Hänellä kuitenkin on jälkeläisiä, sillä hänellä on aikuinen pojanpoika, joka välillä tulee tervehtimään isoisäänsä temppelille. Tämä antaisi siis olettaa Saburoun olevan vanhempi kuin miltä näyttää.
Asuinpaikka: Elää temppelin alueella, kuten papit yleensä
Heikkoudet: Voimia käytettyään voi saada helposti nenäverenvuodon. Aurojen luvun lopuksi hänen on tasapainotettava oma auransa (tapahtuu yleensä olemalla läheisessä kontaktissa jonkun kanssa, jolla on sopivan sävyinen aura).
Taidot: Saburoulla on suuret voimat, mutta hän harvemmin antaa niistä minkäänlaista merkkiä, pitäen ne yleensä vain omana salaisuutenaan. Mies näkee ainakin jonkin verran tulevaisuuteen (tai ainakin hänellä on loistava päättelykyky, jos ei muuta) ja osaa lukea auroja. Oletettavasti on myös muita voimia, mutta kuten todettua, Saburou käyttää niitä hyvin säästeliäästi. Mies osaa soittaa lisäksi shamisenia (japanilainen kielisoitin) sekä hichirikiä (bambuhuilu, jota käytetään shintolaisissa menoissa), jonka soiton on joutunut työnsä takia opettelemaan.
Muuta:- Ei tuo kovin usein esille voimiaan tai sitä seikkaa, että on jonkin sortin kami (antaa kaikkien olettaa, että hän on vain ihminen)
- Kami on shintolaisuuden keskeinen käsite ja se tarkoittaa tarkoittaa pyhää tai kunnioitettua ilmiötä, joskus myös henkeä tai jumalaa. Kameja on lukematon määrä erilaisia ja niitä on kaikkialla, esimerkiksi esineissä ja kasveissa. Kameiksi kutsutaan myös esi-isien henkiä, luonnonilmiöitä ja menneisyyden merkkihenkilöitä. Kameja voidaan karkeasti lakaa kahteen luokkaan: luontokameihin (vuoret, metsät, puut, eläimet jne) ja kulttuurikameihin (sukujen ja klaanien kamit, asumustenkamit, toimintoihin liittyvät kamit l. esim. kuolemaan ja naimisiinmenoon liitetyt voimat, elävät kamit l. arvostetut henkilöt, keisarit jne.). Joillakin kameilla on myös erityinen asema japanin mytologiassa tai joiden palvonta on levinnyt laajalle. Esimerkiksi Auringon kami Amaterasu on kenties tunnetuin kami.